Fargefest!

Fargefest!

mandag 24. mars 2014

Ny toalettmappe - med gratis oppskrift! A new pouch - with tutorial, for free!

Jeg lovet en oppskrift på disse mappene, og her kommer den!
Jeg ser at bloggen min har mange treff fra engelsktalende land, derfor er det en aldri så liten gest å skrive instruksjonen på engelsk.
 
I promised a tutorial for these pouches, and here it comes! I can see that I have a lot of visitors from all over the world, something that makes me very greatful, therefore I have decided to write in english ( or at least make a try...)
 
 


Jeg har aldri laget en eneste tutorial før, og jeg "safer" ved å ta i bruk teskjemetoden, med fare for at det blir for omstendelig og for mange bilder...men heller en instruks eller to for mye, istedet for at du blir sittende og savne en vesentlig detalj...

I have never made any tutorial before, so it might be an "overdose" of instructions, but then it hopefully wont be any missing link... oh - and I hope that my english is understandable!

1. Vi starter med fronten - let us start with the front: 
 
Her det bare å "komponere" til du får et rektangel på ca. 11" x 7". Du kan selvfølgelig også bruke et helt stoffstykke!

Combine different stripes until you reach a measurement for about 11" x 7". Of course you can use a one piece fabric as well!

 





 


 Selvfølgelig må det være en blomst (eller to) også på denne mappen, vliesofix er tingen :)

Of course it has to be a flower (or two) on this pouch as well,vliesofix is the thing :)

 
 
2. Og så den andre siden, som har de samme målene som fronten:
And then the other side ,which has the same measurement as the front:
 

 
NB! stryk på blomsten før du syr sammen stripene!
NB! do the ironing of the flower before you sew the stripes together!
 
 
3. Så kuttes vatten, og plasseres som på bildet - nå starter quiltingen! Eller - en helt "fullverdig" quilting er det vel ikke før du syr gjennom tre lag, men dette er en variant :)
 

Then you cut the batting ( I wonder if this is the right word, or is it "polyester fleece" instead?) - now you can start quilting! Or - you can not really call it a quilt until you sew through three layers of fabrics, but this is an alternative :)
 

 
 
 
4. Renskjær stykkene etter å ha quiltet ferdig - husk å sy på knappene allerede nå!
Trim the pieces after quilting - remember to fasten the buttons at this stage!
 

 
5. Kutt to striper 2" x 14" , brett dobbelt og stryk, sy på langs øverste kant av fronten og bakstykket (sårkant mot sårkant) - det er denne "linningen" du skal feste glidelåset i ( enklere å sy fast glidelåset i en tynn linning istedet for tykke lag med vatt...)
 

Cut two pieces of 2" x 14", fold it double, iron, sew it on the top of the front and the back ( raw edge towards raw edge), this is where you fasten the zipper ( it is SO much easier to sew the zipper to a thin (double) fabric instead of thick layers with batting...)
 


 
 
På dette stadiet har du to deler som ser slik ut:
At this stage, you have two pieces like this:
 

 
 
 
6. Jeg har med vilje valgt et glidelås som er "for kort", og har istedet kuttet to lapper på 1,5" x 3", dette fordi jeg nok engang vil unngå en tykk glidelås når sidesømmene skal syes:
 

On purpose, I have chosen a zipper that is too short, and I have cut two pieces 1, 5" x 3", just  to avoid the thick zipper when I sew the sides together:
 


 
 
 
 7. Sy, og brett tilbake, stryk - og sy en stikning. Tilpass ( kutt) bredden av lappene til glidelåset (se bilde på nr. 8)
 
Sew, fold, iron - and make a final stitch. Adjust (cut) the two pieces until they match the width of the zipper ( see picture at stage 8)
 

 
 

 
 
 
8. For å sy fast glidelåset, plasseres glidelåset kant i kant i øvre del av fôrstykket:
To fasten the zipper, place it to the top of the lining ( right word?) or "inner pouch" :

 
 
 - så plasseres fronten rette mot rette med fôrstykket, og nå ligger glidelåset i midten, kant i kant med begge stykkene:
 
 - then the front is placed with the right side towards the lining, and now the zipper is in between, and all three edges meet in a stright line ( oohh...that was not easy to translate.. :))
 

 
 
Når du har startet å sy, skal det se ut sånn inni:
As you sew,it should look like this inside:
 

 
 
Sy helt ut til enden av mappa. Så er det bare å "brette på plass":
Complete the sewing right to the end of the pouch. Then you just have to fold the two pieces "where they belong" :
 



 
 9. Gjør det samme på motsatt side. Du pakker på en måte inn de delene du har sydd fra før, og den "ferdige" fronten skal stikke fram mellom baksiden og fôrstykket. Sy den siste glidelåssiden! 
 
 Do the same procedure at the opposite side. In a way, you now "wrap" the first two pieces between the back and the lining, and the front shows a little bit ( and it should!). Now sew the last side of the zipper! 
 

 
 
Og nå skal det se slik ut:
And now it should look like this:
 
 
 
Og innsiden:
And the inside: 
 
 
 
10. Sammensyingen foregår slik:
Sewing it all togeteher:
  

 
 
Brett fôret sammen, rette mot rette, det samme med fronten og bakstykket, sy hele vegen rundt, start på fôrstykket, MEN HUSK: det skal være en åpning på midten (av fôrstykket), og glidelåset må også være åpnet for å kunne vrenge gjennom ( dette gleder jeg meg til å oversette...)
 
Place the two lining pieces together, then the front and back will "follow" automaticly, sew all the way around, start at the lining, BUT REMEMBER: there has to be an opening at the middle (of the lining), and the zipper also has to be opened, så you can turn the inside out when you have finished the sewing...

 
 
 Når du kommer til den tykkeste delen ved glidelåset, går det helt fint å brette alle lagene:
When you reach the thickest part by the zipper, it is quite easy to "organize" the layers:
 



11. Og så kommer det magiske øyeblikket.... men kutt hjørnene (alle 4) først!
And then the magic moment has arrived... but first - cut the corners ( all 4)!
 

 
 
Stikk hånden din gjennom åpningen (som forhåpentligvis er stor nok), hent et hjørne, og dra vesken gjennom - (jeg brukte faktisk nesetippen til å trykke med for å ta dette bildet) :)
 
Put your hand through the opening ( that is hopefully big enough), "grab" a corner, and pull!
(I actually used the tip of my nose to push the button for this picture) :)

 
En veske blir født..
A pouch i s born..

 
HURRA!
HURREEEEYY :)
 





 
 
12. Men - litt arbeid gjenstår: sy igjen åpningen i fôret (stryk gjerne i forkant, da er det lettere å sy)
Noen foretrekker heller å sy igjen for hånd:
 
But - a little work still remains: close the opening in the lining (some ironing first makes it easier). Some of you might want to handstitch instead: 
 

 


13. Og hvis du ønsker ei mappe som "står av seg selv", vrenger du innsiden ut, og syr en søm på tvers av begge hjørnene ( ca. 1,5" fra tuppen):

If you want your pouch to stand steady, turn the inside out, and make a stitch about 1, 5" from each tip:


 

 
 14. THADAAAA :)
 







 

Jeg bruker noen timer på ei slik mappe, men det er absolutt verdt det :)
I usually spend "a few hours" to make a pouch like this, but it is worth it :)
 

 
Alle tre mappene er til salgs, ta gjerne kontakt hvis du er interessert :)
All these pouches are for sale, please contact me if you are interested!
 




 
 
Og til slutt: gi meg gjerne en tilbakemelding om hva du synes om denne oppskriften - jeg har som sagt aldri gjort dette før, og jeg har valgt en "teskjemetode" som for mange av dere kanskje til tider virker overflødig. En ting er ihvertfall sikkert - det TAR TID å lage en slik oppskrift, derfor blir jeg veldig takknemlig for en tilbakemelding eller to. Og med det samme - skulle du lage ei slik mappe på grunnlag av dette mønsteret, ville jeg sette stor pris på om du viser til denn bloggsiden .
Tusen takk, og lykke til :)
 
HEI! hvis du likte dette mønsteret, har jeg den store glede å fortelle at jeg nettopp har laget to nye mønstre (denne gangen for salg) på både nisser og høner! Mønstrene er like detaljerte som det du nettopp har sett nå, og jeg har allerede fått kjempefin respons fra de som har prøvd dem ut! Du kan lese mer ved å trykke på denne linken til mitt aller nyeste blogginnlegg: her

 
Finally: I would really like to hear your opinion on this tutorial, I have never done this before, and some of you might think that this was too detailed. One thing for sure - it TAKES TIME to make such a tutorial, and a comment or two would make me SO happy. And please correct me if I am using a wrong word or two - I really want this to be as good as possible! And by the way - if you choose to make a pouch like this, please give me a little credit by showing your readers the link to this page. Thank you, and good luck :)
 
 HELLO ! If you enjoyed this tutorial, I am happy to tell you that I have just  made two more tutorials ( for sale this time ;)) for my Santas and my chickens. So far, the tutorials are in norwegian, BUT - they will be available in English within just one week! If you want to see more, just klick here to read my newest post. The new tutorials are just as detailed as the one at this side. 

 

 

106 kommentarer:

  1. Imponerende! Og inspirerende!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Siri!

      Nå ble jeg glad :) Jobbet noe så innmari med denne oppskriften, så en slik kommentar varmer virkelig! Og når oppskriften inspirerer, er jeg veldig fornøyd :)

      Ha ei fortsatt fin uke!

      Slett
  2. I think this tutorial had the perfect amount of information. I definitely prefer tutorials to err on the side of too much info instead of too little. I really appreciate the explanation for how you did the zipper because I always found the thickness too hard to sew through nicely. I don't make much else besides quilts, but I bookmarked this if I need to make a pouch. Excellent!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. ..thank you SO much, Jamie - you make me really glad ( and proud) when confirming that this tutorial is ok. And yes - there has been a lot of "back and forth" ( and a lot of frustration...) with zippers until I landed on this alternative :) I guess that you will post a picture on your blog if you decide to make one of these - looking forward to it ;)

      Thank you - again!

      Slett
  3. Tack snälla Du för att Du "delar med Dig" i text och bild hur Du syr Dina vackra toalettväskor!

    Dollandesign

    SvarSlett
    Svar
    1. Tack så mycket ;) Jeg vil jo gjerne inspirere andre til å sy sine egne toalettvesker, og da er det viktig med et godt mønster. Men det blir nok en stund til neste tutorial...timene gikk fort da jeg jobbet med dette! Men veldig morsomt :)

      Slett
  4. Enig med Siri, dette var imponerende og inspirerende! Vet hvor mye arbeid som ligger bak en slik tutorial. Sy, ta bilder, notere, sy igjen, vurdere hva som skal være med og ikke, hvordan en skal forklare. Tiden flyr når en holder på med sånt. Det ble en kjempefin tutorial med gode bilder og forklaringer. Likte måten du syr i glidelås på! Må prøves :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk - dette tar jeg som et kompliment fra ei som også har noen utrolig fine tutorials :) Ja du store min - jeg var ikke klar over hvor lang tid en slik prosess tar, og når man i tillegg har en (u)vane med å henge seg opp i (små) detaljer, så flyr timene rimelig raskt avgårde..! Ja, glidelåsvarianten der anbefales virkelig :)

      Slett
  5. Kjempeflott tutorial, tusen takk for at du deler.. :-) Digger stoffene du bruker, de er så herlige! Skikkelig "fargepang!" Love it!!!
    Ingen enkel sak å skrive ned det man faktisk gjør, så du har all grunn til å være superfornøyd med dette.. :-)
    Klem, Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Kristin! Så artig at du liker litt "fargepang" :) Tror nok det blir noen flere sånne - de er jo så morsomme å sy! Ja, det tok "litt" tid å lage denne oppskriften, og da er det jo ekstra hyggelig å få en slik respons!

      Klem tilbake :)

      Slett
  6. Fantastisk fine toalettvesker. Kjempefin blogg du har. Takk for at du la igjen eit spor hjå meg slik eg fann deg:). Ser du er glad i farger du og. Takk for mykje inspirasjon.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig hilsen :))
      Og selv takk for inspirasjon og glade farger- gleder meg til å følge bloggen din fremover!

      Slett
  7. Kjempefine mapper du lager! Og tusen takk for tips, kanskje dette er dytten til å gjøre gjøre noe med rester som ligger og ser på deg ;-) Koselig blogg du har, masse inspirasjon

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Karna!
      Ja, nå er det bare å finne fram resteboksen :-)
      Så flott at du ble inspirert!

      Slett
  8. Flott oppskrift, lett å følge. Finnes jo mange måter å sy disse på men alltid kjekt å sjå kvar andre gjer:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingrid!
      Ja, du verden, det finnes mange tutorials på slike mapper- så fint at du likte denne varianten :-)

      Slett
  9. Så flott at du viser oss hvordan du syr denne tutorialen, med fine bilder og god forklaring. Dette var veldig insprerende kjenner jeg :)
    Forresten, du har en kjempefin blogg! Her skal jeg titte ofte innom :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Ann Jorunn!

      Tusen takk for hyggelig kommentar- alltid godt å høre at noen blir inspirert av bloggen min! Velkommen innom igjen :-)

      Slett
  10. Tack för mönster till dina läckra necessärer.Skall bli trevligt att följa din blogg.
    Hälsningar Gudrun

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar, Gudrun!
      Og velkommen tilbake :-)

      Slett
  11. I absolutely LOVE this tutorial, and will try to make one of these pouches soon! I really like making Norwegian patterns although I am English, and I have enjoyed looking at your blog :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much for visiting my blog, Nicola!
      Wish you good luck with sewing your pouch :-)

      Slett
  12. your tutorial is very straight forward and you can never have too much detail. The photos are so helpful. I struggle with just written instructions but photos help so much.
    I hope to try this this afternoon!
    thankyou

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, Marina! I am glad to hear that the tutorial ( and the pictures) inspires you to make one of these pouches - enjoy :-):-)

      Slett
  13. Tack för en fin tutorial! Den skall jag absolut prova att sy. En jättefin blogg har du också, den kommer jag att följa med stort intresse.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fin kommentar, Gita! Velkommen innom igjen, og lykke til med syingen :-)

      Slett
  14. Dette var utrolig fint. Kom over bloggen din tilfeldig, og den kommer jeg nok til å følle. Jeg har lagt deg til i min blogg liste. Nydelige ting du lager, og er enig i at Kaffe Fasett har mye flotte stoffer. Ha en riktig fin helg. Det er vår her i Selje også, sola skinner og det er virkelig fint ute. MVH Ruth

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ruth! Så hyggelig å høre at du likte bloggen min :-) ønsker deg ei fin vårhelg i Selje!

      Slett
  15. Jättebra tutorial med många fina och förklarande bilder. Denna ska jag prova så fort jag får tid till syrummet. Jättefin blogg som jag lagt till bland mina favoriter. Undrar bara var du hittat mönstret till blomman? Den var så himla fin. Mvh Lotta (LoNiPe Design)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og tusen takk for fin kommentar :-) hvis du ser på blogginnlegget med bilde av brikkene, så ligger det også en duk med blå blomster der- og oppå den ligger utgaven av Quiltemagasinet med blomstermønsteret i. Enig i at den er kjempefin :-)
      ønsker deg en fin dag!

      Slett
  16. Rigtig fine toiletpunge. Fin vejledning. Glæder mig til at sy dem, men jeg har lige fået et kunstigt knæ, det skal lige være i orden først.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-)
      God bedring med ditt kunstige kne, og lykke til med syingen!

      Slett
  17. Så kjekt å få ein slik god framgangsmåte! Tusen takk, skal prøve!

    SvarSlett
  18. jeg liker "teskje-metoden " din. jeg har sydd noen andre punger, men din metode m glidelåsene var genial. ditt mønster vil jeg gjerne bruke.
    hilsen Sissel

    SvarSlett
  19. Tusen takk for oppskrifta! Endelig noe jeg kunne bruke uten å tvile på om jeg var på rett vei...Ønsker meg flere slike instruksjoner/oppskrifter. Applikasjonene kan jo varieres, men grunnoppskrifta var den beste jeg har lest til nå!

    SvarSlett
  20. TUSEN HJERTELIG TAKK FOR AT DU HAR DET DENNE FANTASTISKE OPPSKRIFTEN 😄 😅 😃 😁 😃
    Nå fikk også jeg til å sy toalettmappe 😀
    Klæm fra BrittLaila ;-)

    SvarSlett
  21. Jeg er kjempefornøyd med resultatet etter å ha fulgt oppskriften din! Skulle gjerne vist bilde! Savnet litt info om foret, men det gikk greit. ��

    SvarSlett
  22. Heisann. Du inspirerer meg virkelig med å gi denne oppskriften. Nå skal jeg prøve meg på min første toalettmappe, med din oppskrift ;) Tusen takk!

    SvarSlett
  23. Jeg har gått fram og tilbake mellom PC'n og symaskinen. Veldig godt forklart :) Eksperimenterer med forskjellige typer mapper. Det er første gang jeg gjorde sånn med glidelåsen.... Topp resultat :) Tusen takk!

    SvarSlett
  24. Tusen takk for at du deler oppskriften! Den er lettfattelig og fin, og denne har jeg lyst til å lage.

    SvarSlett
  25. Kjempefin toalettmappe og veldig greit forklart. :) takk for at du deler:)

    SvarSlett
  26. Kjempefin toalettmappe og veldig greit forklart. :) takk for at du deler:)

    SvarSlett
  27. Adorei seu tutorial é excelente, obrigada pelo seu carinho e dedicação e por nos ajudar a fazer algo tão lindo. Faça outro e nos mande a quantidade de imagens foi perfeita, um enorme beijo e fique com Deus!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Muito obrigado por seu comentário simpático! Você é do Brasil? Eu uso Google traduzir, espero que você entenda! Desejo-lhe um bom fim de semana! Cumprimentos Liv Iren

      Slett
  28. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  29. Ellen Sofie Magnus3. april 2016 kl. 12:23

    Tusen takk for god TUT ! Jeg tror mitt nye navn bør være Teskjekjærringa, for jeg må ha alt inn med teskje! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig hilsen, Ellen Sofie! Da blir vi i tilfelle to teskjekjerringer ;) Ha en fortsatt fin søndag!
      Liv Iren

      Slett
  30. hei.
    Endelig har jeg brukt din tutorial for å sy en pung. Det som var det beste, var måten du har forklart alt på, spesielt det med glidelåssying. Tidligere har jeg stort sett bare sydd med "utenpå" blondeglidelås.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Sissel Greta!




      Tusen takk for hyggelig hilsen! Alltid trivelig med sånne tilbakemeldinger om at oppskriften er forståelig. Glidelåssying er ikke alltid like enkelt, men denne fremgangsmåten fungerer i hvert fall for meg, og det er flott at du fant ut av forklaringen min :))

      Ønsker deg lykke til videre med syingen

      Slett
  31. Kjempefine mapper, pris?

    SvarSlett
    Svar
    1. takk :) Tar 350,- for denne størrelsen.

      Slett
  32. Tusind tak for det fine tou. . . . og fordi du vil dele din ide med andre.Jeg glæder mig til at få syet en eller flere. <3 <3 <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for trivelig hilsen, Anne-Marie <3
      Jeg ønsker deg lykke til med syingen!
      Og fortsatt god sommer :)
      Klem fra meg til deg!

      Slett
  33. I just found your tutorial and plan to make some soon (don't we always say that) I hit translate page before I realised that you had provided English translation. Your English was way better than the translation the computer did. The pouches look lovely

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much for visiting my blog, and for these lovely words :) I really appreciate when visitors leave a comment like you did! I wish you good luck with your pouch, and it makes me proud to hear that my english is understandable :)
      Best regards, Liv Iren.

      Slett
  34. Thank you for this wonderful tutorial! I love your pattern and detailed instructions. I will be making some soon.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much for leaving such a lovely comment, it makes me so happy when "foreign visitors" spend a minute or two to say hello :) I wish you good luck with your pouch project, I have made about a hundred of these - in different sizes.
      Kindest regards from Liv Iren :)

      Slett
    2. Thank you so much for leaving such a lovely comment, it makes me so happy when "foreign visitors" spend a minute or two to say hello :) I wish you good luck with your pouch project, I have made about a hundred of these - in different sizes.
      Kindest regards from Liv Iren :)

      Slett
  35. Tusen takk for en lett forståelig og godt dokumentert tutorial. Gleder meg til å prøve. Glidelåser har vært bøygen for meg. Nå ser det så enkelt ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Signe!
      Så fint at du liker mønsteret mitt - det er bare å hive seg utpå!
      Du skal se det går riktig så fint :))
      Liv Iren

      Slett
  36. Dette ser jo kjempegreit ut!! Skal prøve meg på denne og ja, det er mye arb og tid med å få skrevet ned mønster som alle skal forstå, du har vært veldig flink :). Også syns jeg det er veldig greit med bilder som viser hva du gjør ;)

    SvarSlett
  37. Thank you for so well explained tutorial, specially with the zipper issue, i have done pouches before but i always have a hard time with the zipper ... your work is really lovely !!! i am looking forward to do some pouches as yours. Wish i can only find such fabrics ! Greetings form Mexico !

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello, Sofia!
      Oh - I am so happy when I read such a lovely comment all the way from Mexico! Thank you so much for sending me these words, it really means a lot to me :) I have received several comments about the "zipper explanation", and it warms my heart to see that it can help this issue to be e little bit easier. The fabrics are both linen, and some beautiful pieces from Kaffe Fassett. Wish you good luck with your pouches!

      Kindest regards, Liv Iren

      Slett
  38. Jeg har i helga sydd 10 mapper i ulike størrelser. Fant en pose med glidelås på gjenbruk - de måtte brukes til noe og bestemte dermed størrelsen på mappa! Tusen takk for at du har lært meg dette!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Frøydis!
      Så utrolig artig å høre! Det er så flott at dette mønsteret har ført til så mye skaperglede rundt omkring, og jeg blir SÅ glad for å få slike tilbakemeldinger - TUSEN TAKK!! :)))
      Liv Iren

      Slett
  39. This bag is adorable!! I need to make this.

    SvarSlett
  40. Awesome tutorial and I just found it so after some prep work later in the week hope to get started on one. One for me and one for my little 4 yr old granddaughter. Thank you for sharing.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for Your kind Words, Tammy! And good luck with making your pouches :)

      Best wishes to you and your granddaughter!

      Slett
  41. What a beautiful piece of art! Your tutorial was awesome! I love the details.. So helpful! Thank you so much for your efforts! I'm a huge Jo Nesbo fan also! Talented people of Norway!
    Mona Triplett

    SvarSlett
    Svar
    1. I meant to say greetings from North Carolina USA 😊

      Slett
    2. Thank you so much for your kind Words, Mona! I really appreciate it :)
      Jo Nesbø is one of the most-selling authors here in Norway, I am glad to hear that you have heard of him in Nort Carolina too :)
      Wish you a beautiful october!

      Best wishes from the middle of Norway :)

      Slett
    3. ..North Carolina - sorry ;)

      Slett
  42. Jeg har hatt denne lagret lenge, og nå har jeg sydd etter den for første gang. Helt fantastisk tutorial. Dette blir en ny favoritt. Takk for at du deler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Signe!
      Så flott at du liker oppskriften! Dette er nok det blogginnlegget som har hatt flest besøk, så det falt tydeligvis i smak hos flere- over hele verden :) Lykke til videre med flere mapper!

      Liv Iren

      Slett
  43. Dear Liv,
    Thank you for the great tutorial. The pouch looks very nice!
    Many greetings from Germany
    Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello, Ingrid!

      A late thank you for your nice comment! I hope you enjoy the tutorial, which hopefully inspires you to make a lot of colorful pouches!

      Best wishes, Liv Iren

      Slett
  44. Fabulous tutorial, thank you so much for taking the time to make such a detailed tutorial, if I can't follow this then I have no hope of making a zippered pouch, it's wonderful :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, Marie! It makes me happy to read your comment :) I wish you good luck with making a lot of pouches!

      Slett
  45. Ola! Escrevo do Brasil! Vou me inspirar nessas suas lindas peças! Obrigada!
    estermendes@msn.com

    SvarSlett
  46. Vilka fina! Måste jag ju försöka sy. Tack för en bra beskrivning.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og tusen takk for hyggelig kommentar! Lykke til med mange fine toalettmapper :)

      Slett
  47. Lovely bags! Such beautiful colors. Very nice tutorial especially the hint about the zipper. Thanks for sharing your technique. I am off to make this right now. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello, Sharon!
      It makes me very happy to read your lovely comment - thank you so much! This tutorial has relly got a lot of respons, and I am glad that it inspires you and many more to make your own pouch :) I wish you good uck with the work, and I am sure the zipper will be just pefect ;)
      Have a nice day!

      Slett
    2. ...a couple of letters missing there - it should be "really" and "luck" :)

      Slett
  48. This is a great tutorial, thank you for taking the time to translate it into English! I have made one as a birthday gift for a friend and am now making one for me. Happy sewing!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, Lydia! I am sorry that I am so late answering you, but I have become a grandmother, and therefore there is less time to spend on sewing and blogging :) I am so happy to hear that you find my tutorial understandable, and I wish you good Luck making even more pouches!

      Slett
  49. Un tutorial fantástico. Lo he hecho siguiendo tus instrucciones y .....!lo he conseguido!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, Maria :)
      I wish I could Write in Spanish, but I hope that you understand my English.

      Happy sewing!

      Slett
  50. Hola! Muchas gracias por este tutorial tan detallado y lleno de fotos. Conozco el tiempo y esfuerzo que lleva y eso debería agradecerse como lo hago yo con mi comentario. También le agradezco el texto en inglés, el cual puede traducir al español, leerlo y entenderlo en su totalidad. De corazón: Muchas gracias!!! Estaba buscando inspiración para decidirme a iniciar una idea propia de negocio, espero que eso esté bien para usted. Un cordial saludo y abrazo desde Argentina!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello, Gladys!

      I am sorry, but I have to Write in English. I wish I could do it in Spanish! I am so happy to hear from you, all the way from Argentina!! I hope that you make a lot of pouches from my tutorial :) I wish you good Luck With Your sewing!

      Best wishes,
      Liv Iren

      Slett
  51. beautiful tutorial and pouches -- love the quilting -- makes it super special. going to give it a try! thank you. Janet

    SvarSlett
  52. Thank you so very much for the tutorial, I just love your pouches, and cannot wait to start making them, you have made it look so easy.
    Connie

    SvarSlett

  53. Thank you. Beautiful bag. Love the instructions. Keep up the good works. Hope to make one soon.

    SvarSlett
  54. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  55. Hei - og takk for en veldig bra forklaring!
    Likte glidelås-løsningen din spesielt godt! Her kan du se hva jeg har sydd:
    https://symaskinpoesi.blogspot.no/2017/11/toalettmappe.html

    SvarSlett
  56. Hi, I have just found this on Pinterest, I think the tutorial is excellent, and your English is tremendous, well done you. I shall try this out tomorrow

    SvarSlett
  57. Hello from India. Looking at your tutorial in 2021 😊. Thanks so much. Am awaiting the arrival of my new sewing machine and I will definitely try this!

    Dee.

    SvarSlett
  58. Maravilhoso!!! Muito obrigada!!!

    SvarSlett
  59. This is a lovely tutorial and a beautiful pouch. Thank you very much!

    SvarSlett