Fargefest!

Fargefest!

fredag 4. juli 2014

"Slow motion"

 
 
Det er heller laber syaktivitet for tiden, men sånn innimellom blir det noen minutter, og omsider ble ei ny sommerveske ferdig - med både blomster og knapper, som seg hør og bør :)
Og innerlommer, med plass til for eksempel bilnøkler og mobil:
 
It is not much sewing these days, only a few minutes now and then, and at last a new summerbag was finished - with flower and buttons, as usual :)
And a inner pocket for keys and a mobile phone:
 

 
 
Full av farger - det er da sommer!
A lot of colors - it is summertime!

 
 
 
 
 




Det ble en knapp på baksiden også, disse hjerteknappene har ligget i en boks i mange år!
There is a button at the back side too, I have had these heartbuttons in a box for years!


 
 
 
 
 




Stropp og bunn:
Strap and bottom:

 
 
 
 

 
 
 
 
 






 
 
Veska er sydd etter samme mal som disse disse veskene.
This bag is made from the same pattern as these bags.
 
 
 
Det er ei perfekt strandveske, det går utrolig mye oppi! Her er ei lignende veske, med badehåndkle, frukt, lesestoff, strikking etc.

It is a perfect beachbag with a lot of space!This is one of the other bags, filled with towel, fruit, magazines, knitting etc.


 
 
 
Til slutt en liten "show-off" :)
 
 
















 
Ønsker alle en fortsatt god sommer, nå kommer tropevarmen til Trøndelag :)
 
Wish you all a good summer, the weather forecast promises some really warm days here in the middle of Norway :)




15 kommentarer:

  1. En härlig sommarväska är det som Du nu sytt, tycker jag.
    Det är underbara tyger och en kul kviltning som Du valt att göra.

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Du er alltid så oppmerksom, og legger igjen fine kommentarer, det setter jeg veldig stor pris på!
    Synes at vesken ble ganske så "sprek", var litt i tvil om jeg skulle ha den rosa blomsten, men jeg ser at den passet ganske godt :) nå er det straks taco på altanen i en herlig sommerkveld!

    SvarSlett
  3. Åh, dette må være en av de fineste veskene du har laget så langt! Herlige stoffer og fargekombinasjoner.
    Ja, i morgen er det meldt tropevarme, mulig jeg må våge meg på en dukkert :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Rannveig! Var som sagt litt i tvil om det ble litt "overload" med farger, men det ble egentlig ganske fint :) har delene til enda en veske klar, men først skal tropevarmen nyyytes! kan hende det blir varmt nok i vannet for meg også! god helg :)

      Slett
  4. Herlige farger! Likte godt sånn du har satt sammen de forskjellige stoffene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Rita! Så fint at du liker fargesammensetningen, man skal jo leke seg med farger - spesielt når det er sommer :) ønsker deg ei fin helg!

      Slett
  5. Hvor er tasken fin - elsker dine kontrastfarver - kun til at blive i godt humør af. Jeg vil så gerne vide, hvor stor tasken er?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og tusen takk for hyggelig kommentar fra Danmark :) vesken er ca. 14" høy, og 15" bred. Reimen er ca. 40" lang. Bunnen er 4,5" bred. Jeg skal forsøke å ta et bilde hvor jeg selv bærer vesken, så kommer størrelsen tydeligere frem. Alle veskene jeg syr er til salgs, jeg har bare ikke "promotert" så mye enda - har jo planer om en nettbutikk, men du vet - dagene og ukene går...

      Ønsker deg en fin helg!

      Slett
  6. Ei herlig strandveske med god plass. Du er flinkt til å sy, og veska er veldig forseggjort. Jeg planlegger også å sy meg ei veske - må bare få unna noen andre prosjekter først :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar! Blir glad når du sier at veska er forseggjort, jeg bruker en god del timer fra stoffene skjæres til veska er ferdig! gleder meg til å se ditt veskeprosjekt også :-)

      Slett
  7. Kjempefin og sprek sommerveske:)) Kos deg i tropevarmen, det er varmt i Molde også:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Elisabeth!
      Ja, vi har litt av noen temperaturer for tiden- og vi nyter det :-) ønsker deg en fin dag i Molde!

      Slett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  9. Knallfin veske! så gøy at du har slått deg løs med så mange farger, det ble flott! Nå er det sannelig godt og varmt hos oss ja! Tenker den blir flittig brukt i disse dager :o) Herlig sommer til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar, Nina! Denne sommeren inspirerer definitivt til "utstrakt fargebruk" :D
      Makan til varme og herlige dager er det lenge siden vi har opplevd - det nytes!
      Veska har jeg ikke tatt i bruk enda, i tilfelle noen vil kjøpe den.Må vel snart få stablet den netbutikken "på fotan":)
      Ønsker deg ei fin helg!
      Klem

      Slett