Fargefest!

Fargefest!

tirsdag 18. mars 2014

Rester av lin ble til to toalettmapper



Den første mappen ble til etterhvert som jeg sydde - det eneste utgangspunktet var noen linrester, samtidig har blomstersjablongen som jeg har brukt på dukene og brikkene blitt en favoritt!

Jeg brukte et fargerikt Kaffe Fassett - stoff til blomsten, og da kan man nesten "velge og vrake" blant alle regnbuens farger når man skal supplere med andre stoffer. Og så er jeg veldig glad i å pynte med knapper! Usikker på hva som er "forside" og "bakside" på mappene - smak og behag :)











Etterhvert som jeg "sydde meg gjennom" den første mappa, noterte jeg ned målene, og fikk dermed en grei mal til neste mappe. Før jeg sydde sammen sidesømmene, målte fronten / bakstykket 11, 5" x 7,5". Jeg planlegger å lage en aldri så liten "tutorial", men det blir ikke før om noen dager :)

Så ble malen brukt til enda ei mappe i litt andre fargetoner:


 
 
 
 
 
 
Og så var det bare å knipse iveg :)
 
 


 
 
 
 
 
 





 
 
 

 
 
 
 
 
 




 
 
 
 





Ønsker alle ei fortsatt fin uke!

 
 


14 kommentarer:

  1. Jag kan gott förstå att just denna blomstermallen blivit en "favorit" för Dig. Och blomman gjorde sig väldigt fint på Dina toalettväskor också, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Ja, jeg tror jeg må sy et par sånne til, har fortsatt noen linrester igjen! Tror sannelig jeg må prøve ut blomstermalen som putetrekk også.. :)

      Slett
  2. Oi, så fine, både foran og bak! Så stilig det ble på den siden hvor blomstene er delt. Og knallfine stoffer som alltid :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) har gjort klart til et par eksemplar til - ser ut til å bli helt greit syføre i helga også ;)

      Slett
  3. Takk for nok en trivelig kommentar! Ja, naturen er en fin kulisse, og nå som dagene er lysere blir det mye lettere å ta fine bilder for oss som har litt å ta bilder av:-) Jeg er imponert over alt du lager! Det er sydilla på gang i Trøndelag, kan jeg se:-) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Selv takk, Siri :)
      Ja, her er det virkelig sydilla, hodet er fullt av ideer - men i dag har jeg prioritert litt rydding i skuffer og skap...merkelig hvor mye en samler på!

      God helg til deg også :)

      Slett
  4. Hvor er de fine ;)
    Måske jeg engang kommer til at låne ideen,
    Hvis det er ok ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Yt!

      Så trivelig at du stikker innom min blogg :) Selvfølgelig kan du låne ideen, fint å kunne inspirere hverandre! Og så blir jeg selvfølgelig glad hvis du nevner hvor ideen kommer fra ;)

      Ønsker deg en fin helg!

      Slett
  5. The only thing I understood was Kaffe Fasset:) Beautiful!

    SvarSlett
  6. Thank you, Jamie! *laughing* :) Well - here comes a very short version: these pouches were made as I sewed them, I did not have any other tutorial but my fantacy and a lot af scraps ( is that the right word for "a lot of stripes`? ) And of course the flower that I have really fallen in love with! And when I choose the colorful Kaffe Fasset fabric, I can pick almost any other color for the rest. I also promise a tutorial...check ;)

    I am so thankful for all your comments..!!

    SvarSlett
  7. De blomstene dine er så skjønne. Flotte mapper også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Therese!
      Ja, jeg har blitt veldig glad i denne blomstermalen-
      den passer jo til så og si alt :-)

      Slett
  8. Så knallfine toalettmapper!! Jeg blir helt betatt av alle de fine og glade fargene du har brukt i kombinasjon med linstoffet. Og best av alt; jeg kjenner at jeg fikk litt kribling i sylysten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Ann Jorunn!
      Tusen takk for fin kommentar :) så flott at det kribler i sylysten - det er bare å hive seg rundt ;) Ha en fin søndagskveld!

      Slett