Fargefest!

Fargefest!

torsdag 18. desember 2014

JUL! CHRISTMAS!


Det blir sene kvelder for tiden, men det gir mye glede når man sitter og sysler med disse prosjektene...

It gets too late almost every evening, but it brings me a lot of joy creating these things...



 "Mug-rugs" har jeg aldri prøvd før, det var veldig morsomt å sy! Jeg kuttet et linstykke på 5" x 7", og sydde på små lapper på 2" x 2" på to av sidene. Og selvfølgelig en knapp her også :)


 I have never tried "Mug-rugs" before, and I really enjoyed making these tiny rugs! One main piece in linen 5" x 7", and then some small pieces 2" x 2" at two sides. And of course a button :)




Alltid stas å finne frem julekoppene!
It is always a good feeling to use the Christmas -cups again!
 
 
 
 
 
 

 


Og så ble det en juleløper...med mus på :)
"Table runner - with mouse" :)
 
 
 


           
                                             
 
 

 
 
 
Musa er laget etter en mal jeg fant i dette flotte juleheftet av Tone Merete Stenkløv og Miriam Nilsen Morken:
I found the tutorial for the mouse in this lovely Christmas Magazine by Tone Merete Stenkløv og Miriam Nilsen Morken: 
 
 
 
 
 
Til slutt ble det en liten musefamilie :)
Suddenly a little family showed up:)
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 



 
 
 
 
 

 
 
Ha ei fortsatt fin og kreativ adventstid!
Wish you happy and creative days while waiting for Christmas!

12 kommentarer:

  1. Hei Liv,
    alle ting er nydelige, men musene er absolutt TOP !

    Hilsen tante

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, tante :) ja, jeg likte de musene veldig godt selv!

      Slett
  2. Så herlige og søte mus! Det var så fint å se bilde av dem her, og ikke bare i den boken. Jeg har bladd forbi dem mange ganger og sett litt på dem, men nå ble jeg jo fristet til å lage dem! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Berit!
      Musene er veldig enkle å lage, i tillegg valgte jeg å lage en litt mer solid bunn, og fylte med ris, slik at de står stødig. Og så har jeg sydd på snute og værhår. Men uansett et ypperlig grunnmønster som du kan "pynte litt på" etter smak og behag :) enda noen dager til jul, du rekker fortsatt å lage noen!

      Lykke til :)

      Slett
  3. Underbara julsaker du sytt.Jag gillar den boken så mycket.
    Kram Gudrun

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Gudrun!
      Ja, den boken er jeg glad for at jeg fant - virkelig mye fint!
      God jul :)
      Klem

      Slett
  4. Så søte mug rugs! Og musefamilien er kjempefin! Hat boka i hus, men ikke merket meg med dem , men nå ser jeg hvor søte de er! Kos deg videre på syrommet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Liv Aagot!
      Ja, de musene måtte jeg bare sy! Jeg har justert bunnen litt slik at den kan fylles med ris, og så har jeg valgt å sy på snute etc. Skulle gjerne prøvd ut mye annet i boka også, men det får bli til neste jul :)
      Høy trivselsfaktor på syrommet!

      God jul :)
      Klem

      Slett
  5. Så mykje fint du syr. Mugrugane var lekre og musen var kjempesøte. Ha ei fin julehelg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) blir nok flere slike mugrugs, de var artige å sy! Ei fin julehelg ønskes deg også :)

      Slett
  6. Mye fint du har laget! Likte godt de små brikkene, og morsomme mus!
    Ønsker deg ei riktig god jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Oddbjørg!
      Gleder meg allerede til neste års "julesying", har fortsatt masse julestoffer igjen :)
      Fortsatt god jul til deg også!

      Slett