Fargefest!

Fargefest!

fredag 11. april 2014

Noen flere høner, og ei utstilling! A few more chickens, and an exhibition!

Det ble noen timer ved symaskinen denne uka, og resultatet ble en flokk med kaklende påskehøns, frittgående vel og merke!

I spent a few hours by the sewing machine this week, and the result is a troop of so called "free range easter-chickens"!



Ulla fikk plutselig selskap av et titalls medhøner i skikkelig påskestemning - her følger et lite utvalg:

Ulla suddenly got company from a lot of "sisters" in the right mood - waiting to celebrate easter - just have a look:

 





 
 
 
 

 



 
 
 

 
 
 
...og i siste sekund fant jeg ut at det må da være noen høner med litt farger på også!
...in the last second I thought that it just has to be some chickens with colors too!
 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 

Og i dag har jeg min første "offisielle" utstilling for mine gode kolleger, de har vært helt utrolig entusiastiske, og laget både plakat og hyller med plass til hele høneflokken! Tusen takk :)

And today, I have my first "official exhibition" at work, arranged by my wonderful and enthusiastic colleagues! Thank you so much :)
 

 
 
 
 
Og nå blir det en liten pause i bloggingen, hele familien drar på en liten påskeferie i noen dager.
And now I am going to have a little break for a few days, the whole family is going on a trip.
 
 
God påske :)
 

15 kommentarer:

  1. Det var litt av en "hønseflokk", du har jammen vært produktiv. Ikke rart du trenger Påskeferie nå. Riktig God Påske.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ruth!

      Ja, det "tok litt av", og det hele startet med en enslig ULLA-høne på personalrommet... :)
      Etter påskeferien skal jeg sy vesker, gleder meg allerede!

      God påske til deg også :)

      Slett
  2. For en produksjon! Jeg er imponert!
    Håper du og fam. får ei fin påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Ruth!

      Jo takk for det, det ble fart på symaskina ja :) men så lenge det er lystbetont, så tåler vi litt "trøkk"!
      I påsken tror jeg det blir strikketøy, men sannelig gleder jeg meg til å sette sammen friske vårstoffer igjen!

      En god påske til deg og dine også :)

      Liv Iren

      Slett
  3. Vilken härlig samling av hönor. Antar att det är som hos Petsson och Findus:Kackel i hönsgården:-))

    Glad påsk!!°

    Gudrun

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Gudrun!

      Ja, her er det kakkel i hønsegården, selv om flokken ble mye mindre i løpet av dagen! Jeg har heldigvis noen få høner igjen, man blir jo så glad i hver eneste en av dem :)

      God påske til deg også!!

      Liv Iren

      Slett
    2. Tur att du fick behålla några själv till påsk. Tack för hälsningen i min blogg. Idag syr jag en tupp som skall hänga i fönstret:-)).
      GLAD PÅSK!
      Gudrun

      Slett
  4. God påske! Kjempefine høner......... likt godt utstillingen og. Eg har lagt meg til som følger. Kjempefin blogg du har som gir inspirasjon. klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir glad forå høre at jeg inspirerer :) velkommen som bloggfølger!

      En riktig god påskeklem til deg også :)

      Slett
  5. Her var det mange flotte høner :-)
    God påske

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-)
      God påske til deg også!

      Slett
  6. For en fantastisk flott utstilling! Jammen er du produktiv og flink, og kollegaene dine er ikke bortreist de heller...;)
    Kos deg med alle de fargerike og fine hønene i påska :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Liv Aagot!
      Ja, flokken ble stor på ganske kort tid, jeg var ikke forberedt på "etterspørselen", men det var jo fryktelig artig at så mange likte disse hønene med nebbet i sky :-)
      Nå nytes gode påskedager til fjells med familien! Fortsatt god påske til deg også :-)

      Slett
  7. The burlap chickens are so darling, and then I saw the colorful chickens and they are the cutest!!!!!!!!!!!! I can see why your coworkers ordered some. Nice set-up at work too--very professional looking!!! I am sending a link of these chickens to my sister who has the chicken farm.

    SvarSlett
    Svar
    1. Your sister is very lucky, I wish I could have a chicken farm too... I used to have both chickens and ducklings several years ago - it was such fun! The idea with the colorful ones came into my mind the evening before the exhibition - did not go to bed until "too late" that night :)
      I kept the red one myself, just felt in my heart that it belonged to me.
      Thank you so much for giving me all these nice compliments!

      Slett