Fargefest!

Fargefest!

tirsdag 27. juni 2017

... hvor det ble av våren?

 
 
Så sitter jeg her da, i slutten av juni, og ser at jeg ikke har oppdatert bloggen siden 13.mars. Og jeg lurer veldig på hvor våren ble av?
 
Det viktigste som har hendt siden mars, er at jeg har blitt farmor til lille Filip - født 11.april.Vi er så heldige å ha den lille familien i nabohuset, derfor har jeg allerede blitt ganske godt kjent med familiens nye midtpunkt :)

 
 



Plutselig ble både linløpere og toalettmapper satt på vent, og i stedet ble det jerseystoffer i ulike varianter. Jeg vurderer en overlockmaskin, men inntil videre kommer jeg langt med min nye (bare ett år - da er den fortsatt ny!) JANOME skyline. Og for første gang har jeg sydd et babynest:





Og så ble det etter hvert noen smekker også, med mønster hentet fra denne boka:


 
Tre fine, doble smekker, med knepping:
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 

 


...og så tok jeg en oppryddingsrunde på syrommet, og det var heller ikke så dumt!
 
 
 
 


Og den løperen som var under produksjon på bildet, ble til slutt sånn (påskeløper på bestilling):

 

 
 
Og et par løpere til rakk å bli ferdige til påske:
 
 
 
 

...tror jeg må ha klippet ut et hundretalls av disse blomstene snart!
 
 
 
En annen stor begivenhet som har preget våren, er dette:
 
 
 
 
Vi kjøpte denne hytta i april, og siden da har vi benyttet enhver anledning til å dra dit! Rett og slett ei perle, 30 minutters kjøring hjemmefra, med plass til hele storfamilien! Vi beiser og maler litt for tiden, og synes vi får det veldig fint :)
 
Hele gjengen var samlet til bords for første gang for ikke så lenge siden, og det er nok starten på mange fine stunder i fjellheimen!
 
 
 
Meg selv fra venstre, Henrik (stesønn), Håvard ( min yngste), Eivind ( min eldste, og nybakt pappa), Ida (svigerdatter) - og lille Filip :) ....og Bentley, en blanding av Pomeran og irsk terrier!
Fotograf: Leiv Tore (sambo).
 
 
Hytta er ei laftet tømmerhytte fra Øverbygg (satt opp i år 2000) , og vi har valgt å beise den med fargen "Stemning" fra Tyrilin. Vinduene i hvitfargen "Letthet". Akkurat nå er vi straks ferdig med stua:
 
 
 



Så ja - våren både kom og gikk, uten at jeg helt skjønner hvor ukene ble av. Og så jeg som hadde STORE planer om å sy både strandvesker og mere til...det er jo enda ikke for sent, men plutselig ble det så mye annet å fylle dagene med! Inntil videre går jeg og gleder meg til å sy noe fint av denne bunken:




Jeg hadde også planer om å sitte ut på altanen med diverse syprosjekt, men vi har knapt nok hatt et tosifret tall på gradestokken i juni, og i dag er det regnbyger og sur nordavind! Det skal MYE til før jeg blir værsyk, og jeg liker egentlig rufsevær veldig godt, meeeen - det hadde vært godt med en solstråle eller to. Godt syvær - uansett :)


På gjensyn!

8 kommentarer:

  1. Så kjekt å "høre" fra deg igjen. Gratulerer med barnebarnet! Så koselig! Flott både babynest og smekkene du har sydd. Påskeløperen likte jeg veldig godt. Lin og fargeglade stoff er aldri feil, og det var så fint med blomstene du har applikert på. Mange fine stoffer som ligger på vent også. Spennende hva du skal lage av de. Å ha ei hytte i fjellet og med bare en halv times kjøretur, ja det må være som en drøm. Den ser veldig koselig ut. God sommer! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar, Birthe! Ja, jeg er både glad og takknemlig for alt hva denne våren har bydd på,og jeg gleder meg til fortsettelsen! Jeg satser på noen flere timer på syrommet etter hvert, og så skal jeg faktisk ta med "gammelmaskina" på hytta ☺ En riktig god sommer til deg også!

      Slett
  2. Gratulerer så mye med barnebarn! Det er stor stas! Artig å se et nytt innlegg fra deg igjen. Ja, det blir litt sporadisk for noen og enhver, men sånn får det bare bli:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Siri! Tusen takk for hyggelig kommentar :) Ja, du har helt rett - sporadisk er et ord som passer godt i disse dager, for jeg føler at det meste blir bare halvveis! Men, sånn er det vel kanskje for oss alle - i perioder. Tør nesten ikke si det, men jeg gleder meg faktisk til høsten ( noe jeg alltid gjør), for da faller det meste litt mer til ro.
      Men først må sommeren nytes, det ser ut til at sola er på veg til Levanger også - omsider!

      Slett
  3. Så stas - å bli farmor. Gratulerer :) Flott ting du har laget, og ei kjempefin hytte.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar :)

      Slett
  4. Ja, da fant jeg deg igjen - fine bilder og fine ting til Filip. Ser at du har fått inn nye stoffer - flotte farger.Ja, det blir noe å henge fingrene i når stormen suser ute --- eller som en Overhalling skev i stilen sin - når "stormennene" suser om husnovene

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord,tante!
      Jeg satt faktisk og tenkte på det nå - at jeg gleder meg til høsten! Vet ikke akkurat om det er "stormennene" som kommer susende, men ruskevær kan det gjerne bli :)

      Slett